Eindredactie: Thierry Deleu
Redactie: Eddy Bonte, Hugo Brutin, Georges de Courmayeur, Francis Cromphout, Jenny Dejager, Peter Deleu, Marleen De Smet, Joris Dewolf, Fernand Florizoone, Guy van Hoof, Joris Iven, Paul van Leeuwenkamp, Monika Macken, Ruud Poppelaars, Hannie Rouweler, Inge de Schuyter, Inge Vancauwenberghe, Jan Van Loy, Dirk Vekemans

Stichtingsdatum: 1 februari 2007


"VERBA VOLANT, SCRIPTA MANENT!"

"Niet-gesubsidieerde auteurs" met soms "grote(ere) kwaliteiten" komen in het literair landschap te weinig aan bod of worden er niet aangezien als volwaardige spelers. Daar zij geen of weinig aandacht krijgen van critici, recensenten en andere scribenten, komen zij ook niet in the picture bij de bibliothecarissen. De Overheid sluit deze auteurs systematisch uit van subsidiëring, aanmoediging en werkbeurzen, omdat zij (nog) niet uitgaven (uitgeven) bij een "grote" uitgeverij, als zodanig erkend.

4 september 2012



Luc C.Martens nodigt u uit

op de voorstelling van zijn eerste gedichtenbundel

hoop op stille muren

uitgegeven bij Berghmans Uitgevers

De bundel wordt voorgesteld te Deinze op vrijdag 12 oktober 20u in zaal Bietenoogst van het museum van Deinze en de Leiestreek (L. Matthyslaan 3-5)

Inleidende spreker
Martin CARRETTE, stadsdichter

Muzikale omlijsting
Annelies SMET, harpiste

Nadien wordt een drankje aangeboden door Taveirne Wines-Spirits, Deinze

Luc C. Martens nodigt U uit
…… ik schreef op dode muren
tot, bij flarden ochtendlicht ik rusten ging
op kruimels van een nieuw gedicht

Na een jarenlange uitbouw van een wetenschappelijke carrière aan de Universiteit Gent nam ik de dichterspen weer ter hand. Inmiddels verschenen vele gedichten in literaire tijdschriften. Enkele gedichten werden bijzonder gewaardeerd met o.a. de Jules Van Campenhoutprijs 2012, de prijs van de stad Ronse 2012, de 2e prijs stad Grimbergen 2012, de kronkelprijs 2011 en diverse nominaties…
(zie ook www.luccmartens.be)

Uw aanwezigheid wordt bijzonder gewaardeerd ! Gelieve deze te bevestigen via -mail: luc.c.martens@telenet.be

Deze debuutbundel verschijnt op 300 genummerde en getekende exemplaren.
In deze bundel blik ik als jonge vijftiger terug op wat voorbij is en kijk ik vooruit op wat nog kan komen verlangend naar rust en stilte.
De bundel is opgebouwd uit verschillende cycli voorafgegaan door een prolooggedicht. De bundel heeft ook een afsluitend gedicht.
Iedere cyclus wordt tevens voorafgegaan door een citaat.
De volgende thema’s komen aan bod: ontmoeting - het eerste kind -een kind (de zus) met beperkingen - de kinderen die opgroeien en het huis verlaten - het levenseinde en afscheid nemen - ode aan mijn vader die onderwijzer-dichter was. De laatste cyclus ‘Hoop op stille muren’ getuigt van: burnout - kinderen die weg zijn - kleinkinderen die komen - het verlangen naar rust - de herfst van het leven…

Een voorproefje….

hoop

de herfst voorspelt sneeuw
in mijn gezicht. getaand van vele zomers
bekent mijn appelhuid het winterlicht
mijn bladeren voor altijd verloren
maakt mij verschillend van de bomen
de verroeste hark achter in de tuin
geen blad zal nog mijn huid bewonen
in mijn hoofd de lange nachten
die ik allemaal nog moet verduren
ik tel de dagen tot mijn winterslaap
en hoop op stille muren
© luc c. martens

De bundel (70blz.) kan worden besteld via overschrijving van 16,- € op BE16 7374 0539 5274 (BIC KREDBBEB) van Luc Martens en afgehaald de avond zelf of via overschrijving van 19,- € (22,- € voor Nederland) ingeval van verzending per post. U kan hem uiteraard ook op de voorstelling aankopen.

Vanaf 13 oktober is de bundel te verkrijgen in de boekhandel (Voor
Deinze: Boekhandel Letters & Co op de Markt).

Geen opmerkingen: