Eindredactie: Thierry Deleu
Redactie: Eddy Bonte, Hugo Brutin, Georges de Courmayeur, Francis Cromphout, Jenny Dejager, Peter Deleu, Marleen De Smet, Joris Dewolf, Fernand Florizoone, Guy van Hoof, Joris Iven, Paul van Leeuwenkamp, Monika Macken, Ruud Poppelaars, Hannie Rouweler, Inge de Schuyter, Inge Vancauwenberghe, Jan Van Loy, Dirk Vekemans

Stichtingsdatum: 1 februari 2007


"VERBA VOLANT, SCRIPTA MANENT!"

"Niet-gesubsidieerde auteurs" met soms "grote(ere) kwaliteiten" komen in het literair landschap te weinig aan bod of worden er niet aangezien als volwaardige spelers. Daar zij geen of weinig aandacht krijgen van critici, recensenten en andere scribenten, komen zij ook niet in the picture bij de bibliothecarissen. De Overheid sluit deze auteurs systematisch uit van subsidiëring, aanmoediging en werkbeurzen, omdat zij (nog) niet uitgaven (uitgeven) bij een "grote" uitgeverij, als zodanig erkend.

14 juni 2012

De moorden van Beernem


 Merendree, 13 juni 2012


Geachte,

‘De moorden van Beernem’ zijn een begrip. Mijn vader maakte er zijn levenswerk van en ikzelf verdiepte me verder in de moord op Hector De Zutter en kreeg als enige de toestemming het gerechtsdossier van de ‘Zaak De Zutter’ in te kijken.

Het was een bijzonder aangrijpend document dat ik in handen kreeg. De hele geschiedenis van een dorp kwam via al die personages tot leven. Vooral de figuur van Julienne De Zutter, zus van het slachtoffer, boeide me enorm. Doordat zij zo sterk op de voorgrond trad, kreeg zij de hoofdrol in mijn roman. Uiteraard wou ik daarbij de waarheid geen geweld aandoen, zodat ik vele dialogen bijna letterlijk uit de verhoren haalde. De inhoud wordt dan ook volledig gestaafd door meer dan honderd documenten die ik in het boek publiceer.

‘Zaak De Zutter’ ligt me heel nauw aan het hart en ik ben ontzettend trots op het resultaat. Het boek zal in de maand oktober in de winkel liggen, maar u krijgt nu de kans vooraf in te tekenen waardoor u later wordt uitgenodigd op de officiële boekvoorstelling.

De intekenprijs bedraagt 20 euro tot en met de boekvoorstelling in oktober. Intekenen met naamsvermelding kan tot 15 juli 2012. Wenst u ‘Zaak De Zutter’ aan huis geleverd, dan betaalt u 5 euro verzendingskosten (6 euro voor 2 of 3 ex; 8 euro voor 4 of 5 ex; 10 euro voor 6 of meer ex.). Vanaf 10 exemplaren worden de boeken gratis bezorgd.

De intekening is enkel geldig na storting van het correcte bedrag. Vergeet niet uw juiste naam en volledig adres te vermelden!

Alvast hartelijke dank bij voorbaat en hopelijk mag ik u in oktober verwelkomen.

Vriendelijke groeten,

Katrien Ryserhove
09/3720588
IBANrek-nr: BE08 9796 2678 5713
Het Moment - Merendreedorp 56 - 9850 Merendree

Geen opmerkingen: