Eindredactie: Thierry Deleu
Redactie: Eddy Bonte, Hugo Brutin, Georges de Courmayeur, Francis Cromphout, Jenny Dejager, Peter Deleu, Marleen De Smet, Joris Dewolf, Fernand Florizoone, Guy van Hoof, Joris Iven, Paul van Leeuwenkamp, Monika Macken, Ruud Poppelaars, Hannie Rouweler, Inge de Schuyter, Inge Vancauwenberghe, Jan Van Loy, Dirk Vekemans

Stichtingsdatum: 1 februari 2007


"VERBA VOLANT, SCRIPTA MANENT!"

"Niet-gesubsidieerde auteurs" met soms "grote(ere) kwaliteiten" komen in het literair landschap te weinig aan bod of worden er niet aangezien als volwaardige spelers. Daar zij geen of weinig aandacht krijgen van critici, recensenten en andere scribenten, komen zij ook niet in the picture bij de bibliothecarissen. De Overheid sluit deze auteurs systematisch uit van subsidiëring, aanmoediging en werkbeurzen, omdat zij (nog) niet uitgaven (uitgeven) bij een "grote" uitgeverij, als zodanig erkend.

1 april 2010



Leonne Kaes
1 april 2010 om 13:44

Onderwerp: schrijven

Mr. Deleu, ik lees net uw recensie in KVLS Oostland.
Wat een woordenschat! Daar voel ik mij klein bij worden ...
Zelf heb ik mijn eerste boekje geschreven in 2005, uitgegeven bij Edith Oeyen (Vreemde buren) en ik ben nu bezig aan mijn tweede.

Behalve het feit dat ik graag lees en schrijf kan ik geen hoogstandjes opnoemen zoals u .. of Ina Stabergh .. en dat maakt dat ik me weer met mijn neus op de feiten gedrukt voel; ik ben geen doorzetter ...

Maar bij deze neem ik de pen (toetsenbord) weer een beetje steviger ter hand, gestimuleerd door zoveel 'woord-kennis' en vlieg ik er weer in.

Bedankt voor de aanmoediging al was deze onbewust, ze is toch tot bij mij geraakt via de 'ondes' van het universum ...

Leona Kaes
Maaseik

Geen opmerkingen: