Eindredactie: Thierry Deleu
Redactie: Eddy Bonte, Hugo Brutin, Georges de Courmayeur, Francis Cromphout, Jenny Dejager, Peter Deleu, Marleen De Smet, Joris Dewolf, Fernand Florizoone, Guy van Hoof, Joris Iven, Paul van Leeuwenkamp, Monika Macken, Ruud Poppelaars, Hannie Rouweler, Inge de Schuyter, Inge Vancauwenberghe, Jan Van Loy, Dirk Vekemans

Stichtingsdatum: 1 februari 2007


"VERBA VOLANT, SCRIPTA MANENT!"

"Niet-gesubsidieerde auteurs" met soms "grote(ere) kwaliteiten" komen in het literair landschap te weinig aan bod of worden er niet aangezien als volwaardige spelers. Daar zij geen of weinig aandacht krijgen van critici, recensenten en andere scribenten, komen zij ook niet in the picture bij de bibliothecarissen. De Overheid sluit deze auteurs systematisch uit van subsidiëring, aanmoediging en werkbeurzen, omdat zij (nog) niet uitgaven (uitgeven) bij een "grote" uitgeverij, als zodanig erkend.

6 april 2010

Bericht van Bob Van Laerhoven

Genki de, dokusha !

Genki de, dokusha betekent Goedendag, lezer.


Twee jaar geleden, toen ik startte met de research voor mijn nieuwe roman Terug naar Hiroshima, wist ik uiteraard ook niet hoe “goedendag, lezer” in het Japans klonk.
Door het schrijven van deze gelaagde literaire misdaadroman heb ik veel geleerd . Ik hoop dat u dat in het boek kunt zien doorschemeren.
Ik heb gekozen voor een veelvertakt thema waarin zowel de excessen van de Japanse cultuur aan bod komen, evenals het oorlogsverleden van het land en een economische crisis die erg lijkt op degene die nu woedt.


Hiroshima is een naam die voor altijd in ons collectieve onderbewuste gebrand staat als een symbool van opperste vernietiging.
Daarom heb ik de roman in 1995 in deze stad doen afspelen, net toen Japan een zware economische crisis doormaakte die vergelijkbaar is met de wereldwijde crisis nu.
Little Boy, de eerste atoombom die ooit boven een stad werd afgeworpen, speelt eveneens een belangrijke en sinistere rol in het verhaal.
Het resultaat is een mysterieuze, grimmige misdaadroman met een duistere en exotische sfeer die tegelijkertijd herkenbaar is omdat hij tast naar menselijke tegenstrijdigheden die ons onvoorspelbaar, gevaarlijk en beklagenswaardig maken.


Omdat het mijn 30ste boek is – jubileum! -, besloot uitgeverij Houtekiet er een internettrailer voor te maken.
Op www.youtube.com/bobvanlaerhoven1 kan u het promotiefilmpje bekijken. Klik op de link, eenvoudiger kan niet.
Vergeet ook niet het geluid aan te zetten.
Maakt het filmpje u nieuwsgierig? Des te beter!


U zou mij een groot plezier doen als u deze mail doorstuurt naar uw e-mailbestand. Het kost u slechts luttele minuten. Het zou leuk zijn als de trailer op deze manier een lange reis door het internet maakt.


Ja mata, tot ziens en bedankt,
www.bobvanlaerhoven.be
Bob Van Laerhoven

Geen opmerkingen: