1, 2, 3
1. Je wilt je boek uitgeven (in eigen beheer of welke vorm ook).
2. Wij maken promotie voor je publicatie.
3. Denk erom: wij geven je boek niet uit, wij prijzen het aan!
VERRASSEND NIEUW INITIATIEF VAN
Razor's Edge Editions
De Geletterde Mens - The Razor
Thierry Deleu
EEN PROMOBOEK VOOR AUTEURS
onder auspiciën van The Order of the Razorblades,
online ridderorde
15 auteurs stellen hun nieuwste boek voor
in een promoboek
Dedicaties
Talrijke nieuwe boeken zijn op komst om hun rentree te maken in het literaire 2010. Het lijkt wel een grote zee waarin de lezer moet duiken om zijn selectie te maken. Niet te doen, niet alleen omdat er zoveel vissen rondzwemmen, maar omdat de lezer de kleine vissen niet eens opmerkt of vindt, ze vallen niet op of ze schuilen voor de grote.
Op initiatief van de auteurs/dichters die lid zijn van "De Orde van de Scheermesjes" (zij die ook aan de wieg stonden van "De 50 Meesterdichters van de Lage Landen bij de zee") zoek ik 15 auteurs die hun nieuw boek (verhalen, roman of essay) willen voorstellen in een promoboek dat de naam Dedicaties krijgt.
Eén voorwaarde: de auteur geeft zijn boek niet uit bij een "officiële uitgeverij" (omdat het manuscript niet werd aangenomen of omdat hij/zij de regels van de commercie niet wenst te volgen).
Het nieuwe boek wordt niet geselecteerd op grond van thema, stijl, visie, maar uitsluitend op kwaliteit. Dit is geen gemakkelijke opdracht voor selectie, maar moeilijk gaat ook.
Wat komt er in Dedicaties?
De auteur stuurt via e-mail een fragment op uit zijn nieuw boek, max. 6 blz. A4din. Bovendien stelt hij/zij het boek voor in 20 regels (+ vermelding prijs en rekeningnummer, zijn/haar (e-mail)adres). Hierin legt hij/zij uit waarom hij/zij dit thema koos, deze constructie, deze uitwerking, welke emoties en reflecties hij bij de lezer wil opwekken. Kortom: de auteur dedicaceert zijn/haar boek aan de lezer! Hij/zij mailt ook een beknopte bibliografie door en een foto van hem/haar (kleur of zwart-wit).
Dit is een originele manier om contact te krijgen met de lezer, om toch als kleine vis in de grote zee waarvan sprake gezien te worden. Dedicaties is een uitnodiging om het (te verschijnen) boek te lezen en aan te kopen.
In opdracht van "De Orde van de Scheermesjes" en in navolging van het succesvolle initiatief "De 50 Meesterdichters" hoop ik 15 auteurs te kunnen voorstellen die niet over de commerciële kanalen (uitgeverijen) en overheidssteun (subsidiëring) beschikken om hun werk te promoten.
"Razor's Edge Editions" verzorgt de uitgave en brengt het promoboek in de pers en bij de potentiële lezer via persberichten en activiteiten. Hierdoor maakt de uitgeverij het nieuwe boek van de auteur (dat in 2010 verschijnt) bekend bij duizenden lezers. Via de info in het promoboek kunnen zij het nieuwe boek bij de auteur zelf aankopen!
- De auteur verbindt er zich toe geen honorarium te eisen en verzaakt aan zijn/haar auteursrecht voor het geselecteerde fragment.
- Zijn/haar bijdrage in de productiekosten en de publiciteit beperkt zich tot de aankoop van drie exemplaren tegen 15 € per ex. Hij/zij schrijft 45 € over op rekening 000-0900214-54 van Thierry Deleu, B-8670 Oostduinkerke.
- Wanneer zijn/haar boek verschijnt, kan hij een recensie-exemplaar sturen aan Thierry Deleu.
De kopij en de dedicatie worden per e-mail gestuurd aan thierry.deleu@skynet.be.
Het promoboek verschijnt einde 2009.
Suggesties om het initiatief te verbeteren, zijn altijd welkom
VERHELDERINGEN BIJ DEDICATIES
De grote respons en de vele vragen over dit initiatief nopen mij enkele verhelderingen te maken.
1. Het promoboek plaatst een fragment + info over auteur en je boek dat op komst is.
2. Jouw boek (verhalen, roman, essay) verschijnt in 2010 bij een niet-commerciële uitgeverij (d.w.z. in eigen beheer, print-on-demand, kleine uitgeverij). Denk erom: wij geven niet je boek uit!
3. Dit betekent niet dat je nieuw boek per se moet zijn geschreven in 2009. Het kan al in je lade liggen.
4. Via dit promoboek maak je dus publiciteit (ruchtbaarheid) voor je nieuw boek: het promoboek is te koop en het wordt op grote schaal bekend gemaakt.
5. Je koopt zelf min. 3 ex. aan van het promoboek. De promoboeken in jouw bezit geven je de kans om mee het nieuwe boek bekend te maken.
6. Na inzage van het opgestuurde fragment en de gevraagde info beslissen de initiatiefnemers of het fragment wordt geplaatst.
7. De aankoop van min. 3 ex. van het promoboek gebeurt na een oproep door Thierry Deleu.
8. Het promoboek verschijnt ten vroegste einde 2009 en wordt voorgesteld op het gemeentehuis van Koksijde.
9. Suggesties zijn altijd welkom indien ze in de geest liggen van het initiatief. Zo wordt onderzocht of gedichtenbundels ook kunnen worden gepromoot (met 6 gedichten uit de nieuwe te verschijnen bundel). De beslissing hierover hangt af van het aantal aandringende dichters.
10. Alle correspondentie gebeurt via e-mail aan thierry.deleu@skynet.be.
Thierry Deleu
Op initiatief van de auteurs/dichters die lid zijn van "De Orde van de Scheermesjes" (zij die ook aan de wieg stonden van "De 50 Meesterdichters van de Lage Landen bij de zee") zoek ik 15 auteurs die hun nieuw boek (verhalen, roman of essay) willen voorstellen in een promoboek dat de naam Dedicaties krijgt.
Eén voorwaarde: de auteur geeft zijn boek niet uit bij een "officiële uitgeverij" (omdat het manuscript niet werd aangenomen of omdat hij/zij de regels van de commercie niet wenst te volgen).
Het nieuwe boek wordt niet geselecteerd op grond van thema, stijl, visie, maar uitsluitend op kwaliteit. Dit is geen gemakkelijke opdracht voor selectie, maar moeilijk gaat ook.
Wat komt er in Dedicaties?
De auteur stuurt via e-mail een fragment op uit zijn nieuw boek, max. 6 blz. A4din. Bovendien stelt hij/zij het boek voor in 20 regels (+ vermelding prijs en rekeningnummer, zijn/haar (e-mail)adres). Hierin legt hij/zij uit waarom hij/zij dit thema koos, deze constructie, deze uitwerking, welke emoties en reflecties hij bij de lezer wil opwekken. Kortom: de auteur dedicaceert zijn/haar boek aan de lezer! Hij/zij mailt ook een beknopte bibliografie door en een foto van hem/haar (kleur of zwart-wit).
Dit is een originele manier om contact te krijgen met de lezer, om toch als kleine vis in de grote zee waarvan sprake gezien te worden. Dedicaties is een uitnodiging om het (te verschijnen) boek te lezen en aan te kopen.
In opdracht van "De Orde van de Scheermesjes" en in navolging van het succesvolle initiatief "De 50 Meesterdichters" hoop ik 15 auteurs te kunnen voorstellen die niet over de commerciële kanalen (uitgeverijen) en overheidssteun (subsidiëring) beschikken om hun werk te promoten.
"Razor's Edge Editions" verzorgt de uitgave en brengt het promoboek in de pers en bij de potentiële lezer via persberichten en activiteiten. Hierdoor maakt de uitgeverij het nieuwe boek van de auteur (dat in 2010 verschijnt) bekend bij duizenden lezers. Via de info in het promoboek kunnen zij het nieuwe boek bij de auteur zelf aankopen!
- De auteur verbindt er zich toe geen honorarium te eisen en verzaakt aan zijn/haar auteursrecht voor het geselecteerde fragment.
- Zijn/haar bijdrage in de productiekosten en de publiciteit beperkt zich tot de aankoop van drie exemplaren tegen 15 € per ex. Hij/zij schrijft 45 € over op rekening 000-0900214-54 van Thierry Deleu, B-8670 Oostduinkerke.
- Wanneer zijn/haar boek verschijnt, kan hij een recensie-exemplaar sturen aan Thierry Deleu.
De kopij en de dedicatie worden per e-mail gestuurd aan thierry.deleu@skynet.be.
Het promoboek verschijnt einde 2009.
Suggesties om het initiatief te verbeteren, zijn altijd welkom
VERHELDERINGEN BIJ DEDICATIES
De grote respons en de vele vragen over dit initiatief nopen mij enkele verhelderingen te maken.
1. Het promoboek plaatst een fragment + info over auteur en je boek dat op komst is.
2. Jouw boek (verhalen, roman, essay) verschijnt in 2010 bij een niet-commerciële uitgeverij (d.w.z. in eigen beheer, print-on-demand, kleine uitgeverij). Denk erom: wij geven niet je boek uit!
3. Dit betekent niet dat je nieuw boek per se moet zijn geschreven in 2009. Het kan al in je lade liggen.
4. Via dit promoboek maak je dus publiciteit (ruchtbaarheid) voor je nieuw boek: het promoboek is te koop en het wordt op grote schaal bekend gemaakt.
5. Je koopt zelf min. 3 ex. aan van het promoboek. De promoboeken in jouw bezit geven je de kans om mee het nieuwe boek bekend te maken.
6. Na inzage van het opgestuurde fragment en de gevraagde info beslissen de initiatiefnemers of het fragment wordt geplaatst.
7. De aankoop van min. 3 ex. van het promoboek gebeurt na een oproep door Thierry Deleu.
8. Het promoboek verschijnt ten vroegste einde 2009 en wordt voorgesteld op het gemeentehuis van Koksijde.
9. Suggesties zijn altijd welkom indien ze in de geest liggen van het initiatief. Zo wordt onderzocht of gedichtenbundels ook kunnen worden gepromoot (met 6 gedichten uit de nieuwe te verschijnen bundel). De beslissing hierover hangt af van het aantal aandringende dichters.
10. Alle correspondentie gebeurt via e-mail aan thierry.deleu@skynet.be.
Thierry Deleu
Geen opmerkingen:
Een reactie posten