Eindredactie: Thierry Deleu
Redactie: Eddy Bonte, Hugo Brutin, Georges de Courmayeur, Francis Cromphout, Jenny Dejager, Peter Deleu, Marleen De Smet, Joris Dewolf, Fernand Florizoone, Guy van Hoof, Joris Iven, Paul van Leeuwenkamp, Monika Macken, Ruud Poppelaars, Hannie Rouweler, Inge de Schuyter, Inge Vancauwenberghe, Jan Van Loy, Dirk Vekemans

Stichtingsdatum: 1 februari 2007


"VERBA VOLANT, SCRIPTA MANENT!"

"Niet-gesubsidieerde auteurs" met soms "grote(ere) kwaliteiten" komen in het literair landschap te weinig aan bod of worden er niet aangezien als volwaardige spelers. Daar zij geen of weinig aandacht krijgen van critici, recensenten en andere scribenten, komen zij ook niet in the picture bij de bibliothecarissen. De Overheid sluit deze auteurs systematisch uit van subsidiëring, aanmoediging en werkbeurzen, omdat zij (nog) niet uitgaven (uitgeven) bij een "grote" uitgeverij, als zodanig erkend.

3 april 2007

2 gedichten van Peter Van Synghel

na 6 uur is het avond

mij ontgingen bepaalde
aspecten in liefdespoëzie
dat ze smeekt om te mogen blijven

dat ze hoedanook een blinkend klein
wit sterk paard wil zijn door mij
bv. bereden

dit is lef: ik wacht op de bus
ik negeer de zon ik heb alles betaald
ik heb een film


sociaal-artistiek

in de pauze liet de man niet los
jij zit naast me?
ik zit naast je
ik hou niet van die acteur
hij valt niet uit zijn rol
drink je wat?
nee dank je, ik mag niet veel drinken
sigaret?
nee dank je, ik rook enkel sigaar
wat verkoop je?
vanalles

Peter Van Synghel

Geen opmerkingen: