Een plekje waar hij ook heel wat inspiratie opdoet. ‘Hier heb ik heel wat ideeën opgedaan voor mijn roman Liefde en Dood op Sint-André. Dat is tot nog toe mijn best verkochte boek. Wellicht omdat de locatie zeer herkenbaar is. De meeste van mijn zeegedichten vinden daar ook hun inspiratie. Ik heb ze gebundeld in Meeuwen in Bloot Onderlijf of Oostduinkerkse gedichten.’
Oostduinkerke telt voor Thierry Deleu nog wet aantrekkelijke plekjes. ‘Op het terras van 't Zand heb je een overweldigend zicht op het strand, de zee en de heen en weer lopende toeristen. Het terras van de Amadeus, op de hoek van de Albert I laan en de Leopold II laan, is dan weer de centrale plaats van Oostduinkerke. Die plaatsen hebben mijn vrouw en mij - wij komen uit Harelbeke - ook goed geholpen om ons in Oostduinkerke te integreren.