Eindredactie: Thierry Deleu
Redactie: Eddy Bonte, Hugo Brutin, Georges de Courmayeur, Francis Cromphout, Jenny Dejager, Peter Deleu, Marleen De Smet, Joris Dewolf, Fernand Florizoone, Guy van Hoof, Joris Iven, Paul van Leeuwenkamp, Monika Macken, Ruud Poppelaars, Hannie Rouweler, Inge de Schuyter, Inge Vancauwenberghe, Jan Van Loy, Dirk Vekemans

Stichtingsdatum: 1 februari 2007


"VERBA VOLANT, SCRIPTA MANENT!"

"Niet-gesubsidieerde auteurs" met soms "grote(ere) kwaliteiten" komen in het literair landschap te weinig aan bod of worden er niet aangezien als volwaardige spelers. Daar zij geen of weinig aandacht krijgen van critici, recensenten en andere scribenten, komen zij ook niet in the picture bij de bibliothecarissen. De Overheid sluit deze auteurs systematisch uit van subsidiëring, aanmoediging en werkbeurzen, omdat zij (nog) niet uitgaven (uitgeven) bij een "grote" uitgeverij, als zodanig erkend.

26 juni 2012




Eenheid van wezen
In hoeveel namen vloeit gij uit
Als waarneming een luchtkasteel is
Van voorbije tijd

Welke kennis deel je mee
Ver verdrongen feiten
Golvend als de  zee
Draaiend in nu ,het heden

Het beeld is een illusie
Schaamtelijk verworven
Fundamenteel geschonden
In wat harmonisch lijkt

Ik ben slechts mijn eigen ogen
Het affectief verlangen
Blind gestagneerd
in wat verleden heeft geleerd




jouw lach weergalmt
gebouwen gaan trillen
vogels vluchten weg
hoge decibels ontwijkend
hol is het geluid
dat denkt aangenaam te zijn
luid maar ondiep
opvallend maar onzuiver
verschuil je je
klinken de haha’s
als onweer
boven je ziel
ik sluit mijn deur alvast

eerlijk en puur
probeer ik te spreken
binnen naar buiten brengen
maar soms weet ik niet
welke woorden ik het moet geven
omdat de melange ondoordringbaar is
mijn hoofd vormt de zinnen
en duwt mijn hart op de zijlijn
waardoor net die puurheid
verloren gaat.
Het spijt me.


Het is waar
Ik herberg verdriet
Het is waar
Ik ben sterk en zwak tegelijk
Het is waar
Ik hou van alles en van niets
En toch ondanks al mijn uitersten
Sta ik hier
Vandaag
Om ergens evenwicht te vinden
Om ergens verzoening te brengen
En tevreden te leren zijn
Net met die uitersten..
Wie weet groeien ze dan vanzelf wat naar elkaar.


Mieke Depoorter 

Geen opmerkingen: