Eindredactie: Thierry Deleu
Redactie: Eddy Bonte, Hugo Brutin, Georges de Courmayeur, Francis Cromphout, Jenny Dejager, Peter Deleu, Marleen De Smet, Joris Dewolf, Fernand Florizoone, Guy van Hoof, Joris Iven, Paul van Leeuwenkamp, Monika Macken, Ruud Poppelaars, Hannie Rouweler, Inge de Schuyter, Inge Vancauwenberghe, Jan Van Loy, Dirk Vekemans

Stichtingsdatum: 1 februari 2007


"VERBA VOLANT, SCRIPTA MANENT!"

"Niet-gesubsidieerde auteurs" met soms "grote(ere) kwaliteiten" komen in het literair landschap te weinig aan bod of worden er niet aangezien als volwaardige spelers. Daar zij geen of weinig aandacht krijgen van critici, recensenten en andere scribenten, komen zij ook niet in the picture bij de bibliothecarissen. De Overheid sluit deze auteurs systematisch uit van subsidiëring, aanmoediging en werkbeurzen, omdat zij (nog) niet uitgaven (uitgeven) bij een "grote" uitgeverij, als zodanig erkend.

1 oktober 2011


Zelfmoordgedachte
            mei 1975

Die dag in mei ’s avonds om zeven
zocht ik jou op, niets kon ik nog een
plaats geven, dag voordien stierf ik
hersendood, jij mijn toevluchtsoord,

jij houdt mij op de been, enkel wat
jij zegt houdt steek, ik voel mij nacht,
dromen fluisteren gekke woorden,
ik vraag niet meer wat mij drijft,

ik volg gewoon de weg van waar naar
jou, enkel wat jij mij zei voel ik als
herinnering, ik herken de beelden
op mijn weg, mijn ogen volgen het

water, even ligt het antwoord in
de schemer van de Leie, ik rijd brug
van verlangen over, de maan neemt
een foto van ver en zo dichtbij,

bij jou voel ik de vreugde van de
wijn, het leven keert in mij terug,
vertrouwde hartslag, het antwoord
een nieuw begin, ochtendzon daagt.

Thierry Deleu

Geen opmerkingen: