Eindredactie: Thierry Deleu
Redactie: Eddy Bonte, Hugo Brutin, Georges de Courmayeur, Francis Cromphout, Jenny Dejager, Peter Deleu, Marleen De Smet, Joris Dewolf, Fernand Florizoone, Guy van Hoof, Joris Iven, Paul van Leeuwenkamp, Monika Macken, Ruud Poppelaars, Hannie Rouweler, Inge de Schuyter, Inge Vancauwenberghe, Jan Van Loy, Dirk Vekemans

Stichtingsdatum: 1 februari 2007


"VERBA VOLANT, SCRIPTA MANENT!"

"Niet-gesubsidieerde auteurs" met soms "grote(ere) kwaliteiten" komen in het literair landschap te weinig aan bod of worden er niet aangezien als volwaardige spelers. Daar zij geen of weinig aandacht krijgen van critici, recensenten en andere scribenten, komen zij ook niet in the picture bij de bibliothecarissen. De Overheid sluit deze auteurs systematisch uit van subsidiëring, aanmoediging en werkbeurzen, omdat zij (nog) niet uitgaven (uitgeven) bij een "grote" uitgeverij, als zodanig erkend.

4 september 2011

Oostduinkerke


Oostduinkerke met voeten in zee,
aan elke teen een zandkasteel,
om enkels schelpen van wit calciet,
ik kwam er aangeland met

uitgestoken hand, onthaald door
zeeman dorpeling, geen beding
van grote woorden of gevlij,
welkom zeiden zij, vertelden mij

over garnaalvissers te paard,
hoe zij na het werk duinkonijnen
stroopten weerszij de grote laan.
Oostduinkerke Muze van Rilke,

Timmermans Farasyn,sindsdien
schrijf ik mijn vingers tot beef
herleef mijn zomertijd, geen onderscheid
tussen hard en zacht, dag en nacht.

Thierry Deleu

Geen opmerkingen: