Eindredactie: Thierry Deleu
Redactie: Eddy Bonte, Hugo Brutin, Georges de Courmayeur, Francis Cromphout, Jenny Dejager, Peter Deleu, Marleen De Smet, Joris Dewolf, Fernand Florizoone, Guy van Hoof, Joris Iven, Paul van Leeuwenkamp, Monika Macken, Ruud Poppelaars, Hannie Rouweler, Inge de Schuyter, Inge Vancauwenberghe, Jan Van Loy, Dirk Vekemans

Stichtingsdatum: 1 februari 2007


"VERBA VOLANT, SCRIPTA MANENT!"

"Niet-gesubsidieerde auteurs" met soms "grote(ere) kwaliteiten" komen in het literair landschap te weinig aan bod of worden er niet aangezien als volwaardige spelers. Daar zij geen of weinig aandacht krijgen van critici, recensenten en andere scribenten, komen zij ook niet in the picture bij de bibliothecarissen. De Overheid sluit deze auteurs systematisch uit van subsidiëring, aanmoediging en werkbeurzen, omdat zij (nog) niet uitgaven (uitgeven) bij een "grote" uitgeverij, als zodanig erkend.

12 augustus 2011


De zomer gaat aan mij voorbij

De zomer gaat aan mij voorbij
hij die ik zo hard heb gewild
vanmorgen één mooi moment
toen meeuwen in afval pikten

begin oprit neergezet
een klein verlet in overhaast
jagen naar eigen dood hoe dwaas
een mens kan zijn hoe blind voor

schoonheid die kracht verheft tot
norm elke morgen zorgen
boeken in agenda van de dag
ik vraag mij af wanneer leven

begint morgen allicht als het
licht schaduw werpt wanneer de
zon haar ongeduld verliest in
onweerswolken nieuw spelbederf.

Thierry Deleu

Geen opmerkingen: